Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 21 oktober 2011

Every day achievements

Idag var jag sjukt modig och gjorde något som gått och dragit på ganska länge: nämligen att gå till optikern. De enda linserna jag haft är de som sitter i ögonen (alltså, inte JÄMT då) och det har gjort mig en smula orolig för vad som ska hända om de går sönder. Jag gillar inte mig i glasögon så värst... hur som helst, tycker sånt är jobbigt över huvud taget, till och med i Sverige, så det är inte så konstigt att det typ tagit mig två veckor att gå dit. Här måste man liksom klara sig igenom en synundersökning på japanska! Det trodde jag inte att jag skulle klara av, jag får alltid en blackout när jag blir nervös och all japanska försvinner nästan. Men nöden har ingen lag som det heter (och jag vill ju inte gå runt och vara halvblind) så till slut tog jag mig i kragen och gick in på en glasögonaffär där de tydligen skulle ha gratis synundersökningar. Blev lite smått chockad och glad när jag insåg att jag fattade 100% av allt de sa, både före, under och efter undersökningen. Lyckades köpa linser också, rätt styrka och med extra silikon i mot torrhet. Hah! Lite duktig jag var ändå.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar