Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 1 oktober 2011

Pretty laid back day

Trist blogginlägg idag, men det är föräldrarna som fotar alla bilder eftersom de har bättre kameror i sina mobiler än jag! Får nog be dem försöka föra över allt till datorn på nåt sätt... tror inte de har internet i telefonerna här?

Hur som helst, vi vandrade omkring i Kichijoji idag, lite annorlunda mot den "vanliga" storstadshetsen som pågår i t ex Shibuya och Shinjuku. Det är lite mer soft "hippiefeeling" där, mycket orientaliskt mode och mysiga fik, några ställen har till och med uteserveringar. Tror det var uppskattat med lite ombyte från all stress och ljudnivå för alla. Jag hade ju varit ute och slirat till 6 på morgonen och mamma och pappa var ju fortfarande jetlaggade såklart! Vi fick också sällskap av min söta vän Engla, som faktiskt var med på vår första resa till Tokyo för 4 år sedan. Så det blev en liten reunion kan man säga! Vi strosade runt och kollade i alla spännande butiker, sen åt vi väldigt god ramen (nudelsoppa) med chokladkaka till efterrätt. Jag rekommenderar starkt Kichijoji till alla som har lyckan att få besöka Tokyo. Så himla mysigt ställe.

Imorgon ska jag på några kompisars livespelning, så jag vet inte om jag hinner träffa föräldrarna alls faktiskt. Blir nog att hänga med vännerna efter spelningen, vi har inte setts på över en månad! De är alltid så upptagna i det gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar