Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 3 oktober 2011

Thank you tonight, but I can't make it any longer


Så två kvällar av tre har jag ju festat till 6 på morgonen, men idag åkte jag faktiskt hem med nattåget. Fick ta taxi en bit också men ja, det var helt okej pris. Typ 800 yen bara från Shinjuku till Nakano-Sakaue (en station från mig, tar typ 15 min att gå). Orkade helt enkelt inte! Planen var att stanna tills morgontågen, men när till och med rösten börjar försvinna för att man varit ute och flängt för mycket, då börjar det nog bli lite mycket... men Nathalie var DJ idag på en klubb i Ebisu, så jag var ju tvungen att åka och lyssna! Hon skötte sig sjukt bra!!

Idag fyller även min söta pappa år, så vi var och åt yakiniku här i Nakano-Shimbashi. Beställde in kotunga som låter förträffligt äckligt men faktiskt är riktigt gott. De skär det i tunna skivor så man ser inte vad det är och man skulle aldrig kunna gissa det heller. Men kotunga är verkligen sjuuukt mört! Rekommenderar det starkt om ni äter yakiniku någon gång i livet.

Det var kul att få visa mina föräldrar huset och området jag bor i också! Köpte även en chokladtårta till pappsen som var sjukt god, inte så där sliskigt söt utan mäktig. Sen hade ju mina föräldrar med sig presenter till mig (halva pappas resväska) varav en sak var svenskt kaffe. Två paket till och med! Så det blev svenskt kaffe också.
Hoppas att han hade en trevlig födelsedag! Min pappa är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar