Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 22 november 2011

Rules are different everywhere

 Såhär ser det ut när Nacchan kollar på baseball! Snacks + öl, vid vinst och förlust. Haha, hon är nog bland de mest uppåt människorna jag känner, mer hyper än mig ibland till och med!
Har introducerats till både baseball och rugby sen jag kom till Japan, två sporter som är stora här. Baseball är nog den största sporten i Japan (eller möjligtvis inte inräknat sumo, men det är ju inte direkt en sport som alla utövar), alla har ett favoritteam eller favoritspelare! Själv fattar jag varken baseball eller rugby...eller typ såhär; jag har svårt att förstå reglarna i baseball, men sporten är rolig att titta på. Jag fattar rugbyns regler utan problem (snälla, hur simpelt får det bli?) men jag förstår inte själva sporten i sig... så ofantligt tråkig och grisig! Ändå stod jag ut och kollade på flera matcher under VM som var för ett tag sedan. Har Sverige ens ett rugbylag, undrar jag då nu?

                           


  

Imorgon är en random röd dag igen, så jag ska sova till typ två hade jag tänkt mig! Om jag lyckas... sen ska jag laga organisk havregrynsgröt (min nya grej) innan jag tar mig an skolböckerna. Kanske klämma in ett långt, varmt bad där någonstans i mitt mycket hektiska (eller inte) schema. Jag känner mig sjuuukt lat idag, det har jag gjort hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar