Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 21 december 2011

For the sake of christmas



Gjorde knäck i micron idag, det fungerade över förväntan! De smakar bra men har inte stelnat som jag hoppats, kanske skulle ha haft dem inne någon minut längre... men så länge smaken är bra så får man väl inte bry sig så mycket om såna små petitesser. Sen glömde jag att sätta i de hackade mandlarna i den första omgången knäck, så jag fick lägga det ovanpå istället. Lite klantigt, men ja, inget sprängdes ju i alla fall!

Om jag hittar alla ingredienser imorgon så blir det att göra lussebullar och rödbetssallad. Sen är julbordet typ klart, bara potatisen förstås som måste kokas på själva julafton! Fast pepparkakorna hinns tyvärr inte med, jag hittar inte rätt ingredienser någonstans... får bli köpes. Synd men om det inte finns tid så gör det inte!
Måste säga att jag har aldrig ansträngt mig så hårt med något i hela mitt liv, så hoppas alla kommer gilla mitt julbord nu. Men det gör de säkert, alla i sharehouset tjatar alltid om svensk mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar