Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 21 december 2011

The great ham




Kolla då min fantastiska lilla julskinka! Tyvärr finns ju inte ströbröd i det här landet vad jag vet, så fick ta något liknande. Men det gick bra det med! Ska snart gå och handla knäckformar så jag kan baka det också. Ska nog prova receptet i micron som min mamma blev tipsad om. Seriöst, göra knäck i micron? Nice! Känner mig mycket säkrare med en micro än med en spis...

Och YES det är första dagen på jullovet idag, wiihoo! Men det blir tyvärr mycket plugg för vi är några stycken som kommer få flytta upp två klasser istället för en. Blir mycket att läsa ikapp, känner speciellt alla en miljon kanji jag måste memorera på egen hand. Ångesten! Men det går säkert bra, jag kan ju allt nuförtiden. Till och med julskinka kan jag laga!

2 kommentarer:

  1. Imponerande, du kan ju! Inte för att jag inte trodde något annat förstås ;) ser god ut, synd att jag inte kan vara hos dig och smaka. Julbordet är snart klart. Bra jobbat! <3 /Ma

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående. Imponerande. Fast farfördå egentligen. Du klarar vad som helst!!! /pa

    SvaraRadera