Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 20 december 2011

Make up makes up



Nu har ju ganska många sett de här bilderna på facebook, men de var tänkta att hamna på bloggen från början! Hade ett till jobb för Shiseido Make Up School, andra personer som sminkade/stylade håret den här gången och de var riktigt duktiga. De lovade att skicka bilder som de tog i sminkstudion så hoppas de inte glömmer bort det! Vill ha bilder på håruppsättningarna.

Idag har för övrigt varit en mycket mer produktiv dag än på länge. Vaknade halv åtta (haha hade 30 min på mig, slutade med att jag sminkade mig i tåget, vingligt!), mötte upp alla lärare och elever för att bowla såhär sista dagen innan jullovet. Var tvungen dra lite tidigare från det, eftersom jag hade jobbet på Shiseido. Var i alla fall där från ett till fem, sen gick jag och drack kaffe i Shibuya med en av de andra modellerna. Åkte förbi Shinjuku Sanchome på hemvägen, där de har en jättebra bakaffär! Tog sin lilla tid, men hittade till slut mycket av det jag behöver till julbaket.
Kom hem runt nio, åt en bit mat och sen har jag hållit på att laga julskinka mellan tio och ett på natten. Hade verkligen ångest innan, trodde att jag skulle sätta eld på micron (med ugnsinställningar), men det gick riktigt bra faktiskt, till och med griljeringen blev lyckad! Provsmakade och det var riiiktigt gott. Skrytsamt stolt är jag nu. Lite halvt död också. Imorgon ska jag handla knäck- och pepparkaksformar och sen prova mig på att göra den där knäcken... Hah! Lycka till med det alltså.

Sov gott i natt, det vet ni redan att jag ska göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar