Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 17 december 2011

Picture heavy

 Idag drog jag till Yokohama med min japanska mamma. Första stoppet blev IKEA, hon har aldrig varit där men hon har tjatat om att hon vill åka dit väldigt länge nu, så idag hade vi båda tid! Köpte mest mat inför julen men även några småsaker. Förstår inte hur man kan hitta saker där VARJE gång? I IKEA-bussen fanns det förresten djur som klamrade sig fast för glatta livet.



Hittade en tilläfällig butik med seriös julkänsla i ett köpcenter i Yokohama. Julpopcorn, vad sägs som det?


Sen tog Nacchan med mig till först ett nöjesfält, sen en väldigt mysig julmarknad där de hade en slags glögg-liknande vin och kanelbullar. Och en sjukt stor gran.









Rätt vackert på kvällen? I min hjärna finns det i alla fall inget finare. Runt halv tio avrundade vi kvällen med att äta nikuman (googla) i China Town. Också rätt schysst ställe, tyvärr hann vi inte vara där lika länge som jag velat.



Snacka om slut efter en sån lång dag! Vi kom hem runt tolv så nu ska jag svimma i sängen. Imorgon har jag ännu mer på schemat så jag får se till att vara utvilad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar