Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 3 december 2011

We're all trying hard for the sake of tomorrow



God kväll! Eller ja, snarare god eftermiddag för er. Hur är det i Sverige? Kallt? Ingen snö än, va? Inte vi heller! Idag var det faktiskt rätt varmt, jag behövde inte ens en jacka. Har ni inhandlat julklappar (åt mig)? Inte jag än... fast vi ska bara handla småsaker åt varandra i boendet, så det blir säkert något i ätbar väg, haha!

Imorgon ska vi och kika på en svensk julmarknad som de har på ambassaden. Hoppas de har julpynt och glögg till salu. Jag har inte druckit någon glögg än i år, det är inte okej! Fast även om de inte har det så hoppas jag ändå att det blir trevligt och att vi får känna lite julstämning... vi ska försöka vara där när de öppnar så jag kan åka hem och plugga ordentligt på eftermiddagen.

Och just det, imorgon får vi en ny familjemedlem till huset. Det ska flytta in en spanjor! Det var längesen det bodde någon här som inte är japan. Förutom jag då. Men vi bryr oss inte om nationaliteter i vår familj så länge folk är snälla, så det är allt vi hoppas på!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar