Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 4 december 2011

We're never as swedish as when we're in Japan

Idag var jag med Hiromi, Nacchan och Linus på svenska ambassaden där de hade en liten julmarknad med svenska godsaker, underhållning, folkdans och små tomtar till salu. Det var en trevlig dag och särskilt det söta Luciatåget var härligt att se med svenska, japanska och halv/halv-barn. Så himla duktiga var de och sjöng på både svenska, engelska och japanska. 
Det var lite svårt att fota idag bara för det var väääldigt soligt! De sålde glögg och lussebullar också till min stora lycka, haha. Men jag köpte bara lite med mig hem för det var rätt dyrt. Ska göra eget istället när mina prov är över nästa vecka.












Efter att ha hängt på ambassaden i ett par timmar åkte vi till Ginza för att besöka Aki som börjat jobba där i Swarovski-butiken. Det var verkligen glittrigt och tjusigt där inne. Och Aki var lika tjusig hon i sin uniform! Saknar henne i huset, hon flyttade ut förra månaden.



Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar