Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 9 januari 2012

America in Tokyo

Åkte till den amerikanska basen idag trots förkylningen, kunde inte stå emot alla billiga varor som lockade. Förutom det som syns på de här bilderna köpte vi saker till huset också, ett set med kastruller och stekpannor i olika storlekar bland annat. Vi behövde seriöst sådana grejer. Vi ringde vår manager och frågade om vi kunde köpa nya eftersom de gamla både var trasiga och slitna och han blev rätt förvånad över att höra det. Han sa att han inte hade någon aning över kastrullernas skick eftersom han aldrig lagar mat, haha. Men han lovade att betala för de sakerna som används av alla.

Till mig själv köpte jag en massa skräp. På första bilden några Yankee-ljus och en lotion från Victoria's Secret. Älskar lukten på allt! På andra bilden syns allt organiskt jag köpte. Älskar organiskt/ekologiskt/naturellt. Har mest köpt organisk mat förut (nästan allt jag handlar faktiskt) men nu gick jag på andra grejer också. Schampoo, balsam, hair treatment, hårspray, ansiktsskrubb, ansiktskräm och tandkräm. Det var seriöst hur billigt som helst, om jag sett de här produkterna i Tokyo har de alltid varit typ dubbelt så dyra! Man får dock inte komma in på basen om man inte bor där/känner någon som bor där men turligt nog jobbar vår käre vän Teddy där inne. Självklart blev det också en massa mat och godis som vi köpte åt alla i huset, plus ett restaurangbesök med amerikansk fet mat i amerikanska, stora portionsstorlekar. Lyckades bara trycka i mig en "förrätt".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar