Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 18 januari 2012

In the world of make up



Var som sagt på Shiseido Make Up School idag på jobb. Det var inte på samma ställe som det brukar vara, utan på den internationella skolan med make up-artister från hela världen. Jag representerade tydligen Skandinavien och den skandinaviska hyn. Sminköserna skulle öva på att ge en konsultation, så de gick igenom steg för steg vilka produkter de använde och varför. Bra för mig som inte direkt är expert på hudvårdsprodukter! Först använde de rengöring, sen hur många olika produkter som helst för återfuktning. Sist innan de lade sminkningen använde de en massagekräm/ansiktsmask och så masserade de ansiktet och halsen. Bra för cirkulationen och rynkor om jag fattade det rätt... för det sistnämnda har jag ju så mycket av! Sen ville mina make up-artister prova olika sminkningar ur vårens kollektion. Fick först rosa och blå ögonskugga, sen guld och grön. Så nu vet ni vad ni ska ha för färger om ni vill vara inne i vår! Hahahah.

Nu ska jag skriva klart ett tal som måste vara klart till på fredag. Jag är nääästan klar, ska bara lägga till en eller två meningar så det blir lite extra långt.

Om någon undrar så är det mina modellvänner Bettina (från Tyskland) och Isabel (från Schweiz) på bilden! Visst är de hur söta som helst?

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar