Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 19 januari 2012

You need both work and fun to lead a happy life


Hiromi skickade den här bilden till mig igår kväll. Den är från när vi åkte till den amerikanska ambassaden, det här är på en station i Yokohama. Tydligen gör den här fågeln reklam för en currykedja. Försökte piffa upp honom med min Alexander Wang-väska men ärligt talat tycker jag den passar bättre på mig, hahah. Den andra damen är Sanako, eller Sana som hon kallas, det är hon som flyttat in på vårt boende nyligen och känner typ halva världen. Hon är hur rolig som helst!

Idag har jag pluggat hela dagen, imorgon har jag kanji-prov och så ska hålla ett kort tal inför klassen. Blä. Lätt att skriva ett tal på japanska? Inte! Men jag ska öva ordentligt innan skolan imorgon så att det verkligen sätter sig och jag slipper läsa så mycket på fusklappen. Fast tror det är nyttigt också att tvingas utsätta sig att prata inför folk på japanska, speciellt för de som inte bor med japaner och kanske inte vågar använda sin japanska så mycket. Jag är ju verkligen inte sån dock, jag pratar alldeles för mycket på alla språk jag kan och till och med på de jag inte kan också!

Imorgon ska vi ha nabe-party i sharehouset, det kommer bli gott och roligt. Älskar nabe! Fast i och för sig, vad för japansk mat gillar jag inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar