Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 5 januari 2012

Today's adventures



Idag träffade jag återigen Antonia i Harajuku. Vi fortsatte vår shoppingrunda som vi aldrig hann avklara igår och turligt nog hittade jag äntligen ett par fabulösa skor och ett snyggt linne på Forever21! Visst, den affären har inte särskilt bra kvalité på någonting, men om man är shoppingsugen så duger den eftersom den är så billig. Är alltid dit jag går när jag har ett shoppingbehov som måste stillas! Ett par fina solglasögon fick också följa med mig hem eftersom jag råkade ta sönder mina gamla för några veckor sedan och verkligen saknat ett par sen dess. Är det något jag är expert på förresten så är det att ha sönder solbrillor.

Åt också lunch innan shoppingrundan på en organisk restaurang i Omotesando. De hade väldigt god mat och en shop med massa ekologiska produkter, bland annat världens härligaste bröd till min stora lycka. Däremot fick jag för mig att kycklingen var för rå eftersom den såg så rosa ut inuti. Tryckte på den och allt och saften var ju vit som den ska så säkert inbillade jag mig. Till och med kyparen kom och frågade om något var fel på maten, så mycket som jag höll på och pillade... Antonia satt bara och skrattade åt mig, speciellt när jag började tjata om hur vi skulle få salmonella. Haha. Typiskt mig att börja inbilla mig sådana där saker helt plötsligt! Men jag mår inte illa än i alla fall så vi är nog safe.

Till middag åt vi okonomiyaki (japansk pizza/pannkaka som man steker på bordet framför sig, man kan ha i olika saker som skaldjur, räkor, ost, nudlar eller något annat man gillar) med Antonias två kompisar. Alla stora fangirls så det blev en hel del snack om idoler. Inte ofta man träffar likasinnade.

Imorgon ska jag sova hel dagen för min förkylning blir bara värre och värre. Skolan börjar ju igen om ynka fem dagar, tror det kommer bli ganska tufft så jag vill inte vara sjuk då! Åh, är alltid såhär att Hiromi blir dödssjuk först (hon ligger i sängen med kroppsvärk och en miljon grader hög feber och kan inte resa sig) och sen smittar hon mig! Vi är verkligen två veklingar. Lovar, vi är sjuka minst en gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar