Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 20 februari 2012

Every morning I wake up to realize I always dream the same


Hittade en bild från en hemmafest för någon vecka sedan. Tror jag hann med fyra ställen den kvällen? Det är nästan snudd på rekord! Men minns det som en otroligt rolig kväll/natt i alla fall.

Idag har jag bara pluggat allt jag kunnat. Hade en massa läxa, ett kanjiprov imorgon och ovanpå det bestämde sig min lärare för att ändra i mitt tal idag, rättade en massa och bad mig lägga till flera saker. Hann faktiskt inte med det alls, men förstår inte hur hon trodde att jag skulle göra det heller? Hon kanske fått för sig att jag är en robot, men newsflash; I'm not.

Imorgon har jag engelskalektion med en ny elev, hoppas det går bra. Vill gärna att mina elever bestämmer sig för att ha regelbundna lektioner med mig så jag kan känna att jag har liiiite stabil inkomst i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Sökte du igenom en särskild slags byrå eller något för att kunna skaffa dig dina elever? :3

    Satt själv och funderade på att skaffa lite inkomst...~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver bara gå in och skapa en profil på någon av alla sidor där elever söker lärare (och tvärtom), förslagsvis kan du registrera dig här: http://www.peraperaworld.com/teacher/ :) Jag tar 2500-4000 yen/timme, så man kan faktiskt tjäna en del! Det är inte svårt heller, så länge man kan hålla en konversation på engelska levande så brukar det gå utmärkt!
      Det skriver flera elever till mig i veckan och frågar om lektioner, har inte ens behövt söka egna elever! Så den sidan är väldigt aktiv.

      Hoppas det hjälper :)

      Radera