Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 17 februari 2012

Spin it all around


Vet inte vad som hänt med kameran i min mobil, men bilderna blir randiga i alla fall. Tog den här igår när jag satt och väntade på att make up-artisten skulle komma. Jobbade som modell på Shiseido Make up School igen, men den här gången var det ingen elev som övade på mig, utan läraren sminkade mig inför alla medan han gav dem riktlinjer om hur man förskönar ett ansikte... många filmade och tog bilder, så det var lite awkward.

Efter jobbet drog jag hem till min kompis som gav mig ett DJ-program och flera hundra låtar till min dator och sedan gick igenom olika delar av DJ-ing! Eftersom det är digitalt verkar det inte lika omöjligt att lära sig som det verkar vara att snurra plattor i verkligheten, så det ska nog gå an. Fast med viss övning, förstås. Tränade typ sju timmar igår och ändå var jag fortfarande dålig på slutet...

Nu ska jag iväg och undervisa lite engelska! Förlåt för den tråkiga uppdateringen men jag har varit för upptagen för att blogga.

2 kommentarer:

  1. Visst är det överraskande svårt! Så djäkla mkt simultanförmåga man måste ha... Känner mig som Janne Gradvall som i Nile City.
    http://www.youtube.com/watch?v=JwHOcnn6ykY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt svårt! Provade flera gånger att DJ:a igenom min kompis setlist han ska spela på nästa event, men det var alltid något jag glömde!

      Hahah, Janne Gradvall! Nile City är bara för awsome!! Känner mig ofta som Janne dock, inte bara när det gäller DJ-ing :P

      Radera