Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 26 maj 2012

Treated with kindness






 

Från min avskedsmiddag med sharematesen igår. Thaimat på Pepas Café Forest i Inokashira-Koen här i Kichijoji. Blev bjuden både på själva maten och sen de här goda efterrätterna! Jag visste inte om att jag skulle få det, så släckte de plötsligt ner hela restaurangen och alla började skrika "Mata aeru yo ne~" (som betyder "Vi kommer ses igen"), till och med de som jobbade där. Så fick jag blåsa ut ett ljus i en bakelse och önska mig något, precis som om det vore min födelsedag! Även texten på tallriken säger "Vi kommer ses igen... utan tvekan, Maria ♥" Sååå gulliga de är, mina storasystrar.
Jag har tänkt på det, hur lycklig jag är som haft dem och alla andra vänner här i Tokyo. Om ni ändå visste hur snälla och generösa folk har varit mot mig, jag förundras dagligen över hur stora hjärtan en del människor har. Ja, om det är något jag har lärt mig så är det att det finns många osjälviska människor i vår värld, som ger och ger utan att kräva tillbaka. Det är precis tvärtom mot vad man kan tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar