Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 21 mars 2010

Give it your all!

I veckan mötte jag upp Ryuu för att följa med på hans futsalcup! :D Jag, Yui och Gaki var elimintära åskådare, måste jag säga! De var aaaantagligen tack vare oss de vann nästan alla matcher med typ sju mål ;)
Matcherna var bara 10 minuter långa, men de spelade fyra matcher så vi var ändå där i några timmar. Eftersom planen var på taket av ett köpcenter i Shibuya (now how random is that) och turneringen började klockan nio så vart det väldigt kallt efter ett tag! Killarna var dock riktiga gentlemän och lånade ut sina jackor till sin söta hejarklack. Hoho.
Jag hade sagt att jag spelat fotboll i Sverige vid något tillfälle, och givetvis kom de ihåg det... vilket ledde till att de tjatade på mig att skjuta straffar på deras målvakt! MEN VA!! JAG KAN JU INTE SKJUTA STRAFFAR!?? Det var ju verkligen det jag var absolut sämst på i fotboll! Efter en smärre inre panikattack gick jag dock med på deras begäran och bad tyst till Gud att låta mig åtminstone träffa mål. Jag ville ju inte att de skulle tro att jag var kass (även om jag är det) och därför vägrade!
Gissa vad jag gjorde?
Jag träffade inte bara målet...

utan krysset!!

Alla blev såklart sjukt imponerade, mest för att jag var tjej. Alla vet ju att vi inte kan sporta, eller hur? De bad därför om en snygg repris. Vilket jag i mitt inre visste var en chans på 1/1000, men alla tjatade så mycket att jag till slut gick med på det. Och gissa vad jag gör?!
Skjuter ett ännu bättre skott!
I krysset igen!
Alltså japanerna blev vilda typ.
Så nu går de runt och pratar om hur bra jag är på fotboll, jag känner mig som årets cooling.
Åh tack du käre Gud, nu tror de alla att jag är ett fotbollsproffs! :D
Hehe. Nån gång måste man ju få ha lite tur också!

Sååå några bilder!


Yui!


Vårat lag Celtic Park!


Pojkarna på planen!
Ganbatte~~ ^^

1 kommentar:

  1. HAHA! Ååååh vad fantastiskt :D Ibland behövs hjälp från högre makter.. ;)

    SvaraRadera