Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 25 mars 2010

There's all kinds of curries

Hej alla! :)
Jag är lite efter med uppdateringar om läget... Har sovit två nätter i rad på folks golv och sen i natt när jag äntligen kom hem så sov jag såklart halva dan! Det är inte helt lätt att vara här inte, allt kul som händer är ju faktiskt lite tröttsamt. Inte för att jag klagar! Tvärtom!! Mer rolig tröttsamhet åt folket, säger jag! Vila kan man ju alltid göra en annan dag. :D

Träffade Sarah förra veckan, vi bodde på samma guesthouse förra året. Hon bor fortfarande kvar så jag fick lite updates om alla! De ska ha hanami den 4:e april så om inte något annat ännu roligare dyker upp hänger jag väl på och träffar alla gamla guesthouse-kompisar! Det känns så konstigt att det faktiskt är ett år sen man såg alla sist. Time flies.
Vi åt indisk curry i Shin-Ōkubo och sen hängde vi bara ett tag på hennes skola och pratade om allt möjligt. Åååh jag vill också jobba och gå i skola fortfarande! I Tokyo alltså. Även om det verkar sjukligt stressigt...
Gillar för övrigt curry! Vet inte vad jag gillar bäst dock. Indisk curry är så himla spicy medan japansk curry är söt och god. Båda duger! Och båda smakar bättre här än i Sverige. Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar