Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 20 januari 2011

Let's do the wake up call right away

Idag ska jag gå tidigare till skolan för att prata med lärarna om hur det går för mig. Jag är ju sämst i klassen eftersom jag hoppat över en termin, så de vill se om jag pluggar ordentligt och så. And after that... the dreadful test! Huh!!

Men innan jag går tänkte jag bjuda på till bilder från sharehouset. Som alla kan se, här är handfatet. Endast kallt vatten, mycket mysigt. Brukar tvätta händerna i köket ist. Och så har man var sin liten hylla där också.



Tvättmaskinen... icket använd av mig ännu. Har ju bara varit här i en och en halv vecka! Men jag tror det börjar bli dags för en liten maskin snart. Jobbigt att japanska tvättmaskiner bara tvättar med kallt vatten dock...



Hallen utanför mitt rum. Där bor Nathalie också. Faktiskt, där bor de flesta av oss! Keep your neighbours close.



Hallen och trappan. Bra, för att vårt hus i Sverige har trappor och vi har alltid sett det som "vardagsmotion". Det gör jag här också!


Sharehouset är mycket charmigt och gulligt och alla möjliga andra nuttiga ord ni kan komma på! Det enda som är ocharmerande är råttan som äter upp vår mat. Vi har fått gömma bort det som den kan komma åt i tjocka plastburkar och sätta in det i skåp med dörrar! Vi ska prata med vår manager så fort vi får tag i honom och försöka göra något åt den lilla gästen.
Nu tillbaks till chockern... mer plugg innan skolan! Wiiiie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar