Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 20 maj 2011

Dance, dancin' all of the night

Kom just hem från årets karaokerunda! Jag trodde jag skulle svettas ihjäl ett tag, så som vi dansade och höll på. Men jag överlevde. Och jag har nog aldrig nämnt att Yuuka är artist, så hon var ju givetvis osannolikt duktig! Blev typ en privat konsert ett tag. Själv hade jag ju inte så mycket annat att komma med än mina vanliga idol-låtar, men det verkar ju gå hem bra det också. Typ 1000 Morning Musume-sånger med memorerade danser, great!

Innan karaoken var vi på Yuukas jobb och åt. Det är en thai-restaurang i Kichijoji, precis vid en liten flod. Det var verkligen som att sitta på en utservering i ett varmt land. Jag antar att det ska kännas som Thailand, med tanke på restaurangens inriktning. Alltså vilken sjuk mat! Det var lite skillnad mot de lama svenska fyra små rätterna, om man säger så... och helt annorlunda miljö än vanligt mitt i storstads-Tokyo. Fick mig att känna typ lite irritation nästan, att ett ställe kan vara så perfekt. ALLT finns här, typ ingen idé att åka någon annanstans?

Imorgon blir det att skaffa en telefon, Hiromi och jag ska gå när vi vaknar! Happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar