Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 20 maj 2011

I feel the season

Just det, Kanadensaren på boendet föreslog ett jobb åt mig. Jag sa att jag inte var intresserad för jag kommer varken ha tid eller ork när skolan börjar. Han försäkrade mig om att det inte var jobbigt alls, det enda man behöver göra är att sitta och prata med japaner som vill lära sig engelska. Inte undervisa eller något, bara komma på lämpliga ämnen och frågor att ställa och driva konversationen framåt. Man jobbar ca två gånger i veckan men tydligen är det lätt att säga nej om man är upptagen. Tror inte man tjänar så mycket, men ändå. Kanske en extra slant till nöjen och shopping? Så man kan spara mer från CSN-pengarna. Han skulle fråga när de hade nästa nybörjarkurs i alla fall.

Förresten, det är så sjuuuuukt varmt idag, ni anar inte. Och det är bara maj vilket gör mig oroad för framtiden. De säger att augusti är den varmaste månaden, hur hett kommer det inte vara då? Fast (kanske inte låter likadant om 3 månader) värme över kyla BIG time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar