Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 20 maj 2011

Totally enjoying

Goder morgon! Eller god eftermiddag för mig, förstås.

Har inte hunnit skaffa telefon eftersom ingen japan var ledig igår. Men Hiromi ska följa mig på söndag! Jag är verkligen hur pepp som helst, alla är så less på att inte kunna nå mig. Särskilt om vi bestämt en mötesplats och de inte kan ringa och säga om de måste jobba över så jag står där och väntar i en evighet. Det enda trista med telefonerna vi utlänningar måste dras med (pre-paid phones) är att de inte finns i särskilt många modeller eller färger, nästan alla har likadana vita. Fast som jag brukar säga när jag dissar Iphones och andra high tec-modeller: "så länge man kan prata och sms:a så kvittar resten".

Ser verkligen fram emot kvällen. Kan fortfarande inte fatta att nästan alla är lediga! Hur ofta händer det? Särskilt inte med så kort varsel. Ska bli intressant att äta thai-mat i Japan, har aldrig gjort det förut. Undrar om det är lika dålig varition som i Sverige där det är exakt samma fyra små rätter varje gång? Det kan inte vara speciellt mycket matlagning i de köken...

Sen ska vi ju sjunga karaokeeee, hoppas vi håller på hela natten! Jag och min japan-mama Natsuko (ovanför) ska sjunga massor med Morning Musume. Vi är nog rätt besatta båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar