Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 19 juli 2011

For Shiseido

Idag hade jag jobb på Shiseido alltså. Det var ganska soft och roligt, men jobbigt också. För det första tror jag inte mitt hår mådde så bra av att bli lockat 3 gånger på 3 timmar, och mina ögon var sååå torra! Jag har ju linser i, och en fläkt stod precis bredvid på full effekt, så efter ett tag kunde jag knappt se, haha. Man måste ju hålla ögonen öppna, utan att blinka, när de gör vissa delar av sminket. Men de var duktiga och riktigt snabba! Det var 2 pers som turades om att göra en styling där temat var "elegant". Fick också skutta iväg några gånger och bli fotograferad till deras portfolio, den roligaste delen enligt mig. Jag är ju årets fotoapa. Egentligen är resultatet väldigt lila, men det syns inte för min mobilkamera suger. Dock fotade Glenn mig när jag kom hem, så de bilderna får jag nog om några dagar. Tyvärr måste han återvända till Kanada nästa månad, så nu står jag utan fotograf? Måste försöka hitta någon annan som kan ta portfolio-bilder åt mig!

Imorgon är det skola igen efter fyra dagars ledighet. Igår var en nationell helgdag (havets dag) och idag hade jag ju jobb! Kände mig lite sugen på skola tills jag hörde att det ska komma en tyfon imorgon, kommer troligtvis spöregna hela dagen... inte så lust att vandra iväg till skolan då.
Hoppas det blir fint väder igen till på fredag när vi ska på matsuri!

Nu ska jag ha en välförtjänt låååång natts sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar