Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 20 juli 2011

Stop complaining and go out and have fun

Lite bättre bilder från matsuri. Vissa har säkert redan sett dem på facebook eftersom Glenn lagt upp dem där, men de är ju så fina så jag delar gärna med mig av dem igen! Särskilt den första bilden är ju helt underbar, eller hur? På fredag är det dags för nästa matsuri, längtar.

Idag har jag träffat en kompis som heter Yuri. Vi har inte umgåtts så mycket förut men vi klickar väldigt bra! Hon bor i fantastiska Kichijoji så jag drog med henne till Deva Deva Café som ligger nära hennes hem men som hon aldrig varit på. Där åt vi de sanslöst goda veggie-avoado-burgarna som jag aldrig kan bli less på! Sen gick mina skor sönder, alltså jag menar verkligen gick sönder. Från hela till heeeelt söndertrasade på en minut. Jag fattar inte hur det gick till! Så jag fick panikköpa ett par nya skor eftersom det regnade och jag absolut inte kunde tänka mig att gå barfota (dessutom, fräscht det på tunnelbanan hem sen!?). Vi gick även förbi en bar lite senare med riktigt gott kaffe och den BÄSTA risotton jag någonsin smakat i hela mitt liv! Nu låter det som att jag åt middag två gånger men det gjorde jag inte... bara smakade av Yuri. I alla fall, jag har haft men i flera år efter skolans torra, äckliga risotto men det här var ju verkligen helt annorlunda! Muuuuums, ska dit igen snart och trycka i mig hur mycket risotto som helst!
Kan lägga upp bilder från idag imorgon innan skolan. Om jag inte dör av trötthet, börjar känna mig ganska sliten av någon anledning.

Natti natti alla ni fina människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar