Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 14 juli 2011

Keeping it up

Hej hej! Mår ni bra?

Jag mår bra förutom att jag svettaaaaaaas. Haha, oj vad jag längtar till september när det är +28 istället för +35!! Gud alltså, ibland får man nästan andnöd bara av att gå.

Jag är lite nervös också, för jag har fått mitt första jobb genom min modellagentur. På tisdag ska jag sminkas i 3 timmar för Shiseido Make Up School. Jag har ingen aning om vad jag förväntas säga/göra men jag antar att om jag bara ler fint och är artig så går det bra! Men sweet att få pengar för att bara sitta och sminkas ändå. Missar skolan men min lärare sa att det var okej. Såna här jobb är ju inte precis konstanta utan kommer lite hipp som happ... hoppas jag lyckas få fler jobb i framtiden (de säger ju att modeller bara för 3% av jobben de söker)! Känns skönt med lite extra peningar i fickan. Eller om jag skulle ta och spara dem? Fast jag vill ju så gärna till Disneyland... haha, what to do!

Kepping busy i alla fall. Imorgon HARRY POTTER på bio, på lördag fixa naglarna och sen party, och på söndag möjligtvis shopping (fast kanske inte köper något, men kolla iaf) med några vänner. Tisdag smink-jobbet och onsdag träffa en vän för middag. Och så skolan på det då. Yikes! Tur att jag har eftermiddagslektioner så jag hinner plugga på förmiddagarna! Och troligtvis blir måndag en plugg-dag också.
Ligger just nu i mer än vad mina föräldrar gör för tillfället, har hört att de slappar sig igenom sitt sommarlov. Helt rätt! Och lite avis är jag på det också (äta frukost utomhus i svensk sommar med ett rykande färskt korsord i handen) även om jag älskar att vara här!

Sorry, bildlöst inlägg. Gud vad trist. Men ni får faktiskt stå ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar