Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 30 juli 2011

My first japanese wedding was a lucky experience

Jag har nu kommit hem från mitt första japanska bröllop! Eller kom egentligen hem för 2-3 timmar sen, men Yuji stannade lite längre och åt onigiri. Så himla hungriga var vi! Var en smula nervös innan jag skulle sjunga så jag kände inte för att äta buffén, bara lite slank ner när vi sjungit klart. Och en bit bröllopstårta också såklart! Riktigt god tårta måste jag säga, plockade såklart på mig typ alla jordgubbar som fanns på tårtan, mohahaha. Roligt var det också att träffa alla Yujis barndomsvänner som han inte sett på flera år. De kände knappt igen varandra!
Själva uppträdandet gick också bra trots att min mick var lite för lågt ner och Yuji inte hade någon mick alls att sjunga i. Det är ett ställe i låten han sjunger mellan två verser och jag är van att gå efter det, nu var jag tvungen att verkligen koncentrera mig på musiken istället. Men som sagt, gick helt okej! Var faktiskt inte nervös alls när jag väl stod där, kändes bara roligt och bra. Alla sa att de kunde höra mig också, vilket jag var lite orolig över att de inte skulle göra. Trots allt var det 120 gäster där! Skulle gärna sjunga på fler tillställningar så jag hoppas det dyker upp något. Även om jag knappt får betalt är det jättebra erfarenheter, ju.

Yuji ska skicka bilderna till mig i veckan, säkert imorgon, så lägger upp då. En av Yujis vänner filmade också tror jag, så om jag inte låter allt för kass kanske jag visar den också!

Bjuder på en bild från Disneyland istället. De borde aldrig ha skrivit ut mig och Lois från mentalsjukhuset... förstod de inte att vi skulle springa raka vägen och förstöra hela Toon Town?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar