Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 7 juli 2011

The start of a new school year

Så, här sitter alltså jag i princip varje dag och väntar på tåget hem från skolan. Hade lite att göra så jag snapshotade lite omkring mig bara. Men det är faktiskt ganska mysigt på japanska perronger måste jag säga. Fast jobbigt när det är så varmt och klibbigt, bara.

Jag tänker inte ens börja dra hur min första skoldag var i inlärningssyfte (ni som står mig nära vet), men jag kan ju berätta att hela min klass den här terminen består av kineser. Menar verkligen hela. Typ 20 kineser, två vietnameser och så jag. Och vi är bara fyra tjejer! Så ni kan ju tänka er reaktionen när jag (såklart) kom sist in i klassrummet. Alla nästan skrek till varandra på kinesiska där inne när jag drog upp dörren... har aldrig hört ett klassrum tystna så fort. Sa "Hej" så glatt och självsäkert jag kunde och slog mig sen ner bland tjejerna. Lovar att ingen sa nåt på typ en minut. En minut som kändes som en timme, haha. Började nästan undra om de sett en vit person förut i sitt liv. Kanske inte?

Jaja men hej och hopp. Godnatt på er. Saknar att sjunga karaoke, förresten. Så himla jobbigt att ha sån här ihärdig hosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar