Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 22 augusti 2011

Don't be afraid to try new things to eat, cause you might miss out on really good stuff



Nathalie har ju börjat jobba på en vegansk restaurang (Ohana i Sangenjaya), dit jag inte lyckats masa mig förrän nu! Och tur var det, för sjukt god mat förtärdes. Beställde Dagens Tallrik och fick något som liknade vårrullar (fast godare), fullkornsris, sallad, misosoppa och en liten potatissallad. Drack soja-latte och åt hemlagade fullkornsscones med hemlagad glass till efterätt. Allting på restaurangen är hemlagat, förresten! Vilken toppenställe. Rekommenderas verkligen om ni är i Tokyo, inte svårt alls att hitta från stationen.

För övrigt var jag duktig och lyckades äntligen tvätta idag. Jag vet inte varför, men varje gång jag bestämmer mig för att tvätta så tar det ca en vecka innan jag verkligen får det gjort. Och varje gång jag tvättat och står och hänger kläderna tänker jag "men det här är ju inte så farligt, varför drog jag ut på det så länge?". Och jag menar verkligen VARJE gång! Varför lär jag mig aldrig? Haha.

Håller på att försöka vända tillbaka dygnet efter sommarlovet, så ska göra mig klar för bädden nu. Tråkigt att jag var så trött så jag nästan somnade i skolan, men pigg som en lärka nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar