Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 23 augusti 2011

Restleeeeeess

Inga bilder idag. Men man kan sammanfatta den såhär: Sov dåligt (inget nästan), vaknade. Gick till skolan. Hade tråkigt. Fick höra att det är prov imorgon som ingen visste om. Handlade mat. Åkte hem. Köpte bento-låta, åt upp innehållet i bento-lådan. Pluggade, pluggar än. Låter väl kul?

Det enda roliga som hände på hela dagen var att Fritz (han bodde här förut) kom och hälsade på och hade med sig sötpotatis som vi lagade. Men han åker tillbaka till Tyskland imorgon.

Vill ha mitt mail från Pottermore (google it)! Alla Harry Potter-galningar som anmälde sig till beta-versionen av den nya hemsidan har fått vänta i 1000 år. En del har börjat få sina Välkommen-mail (höll på att skriva ugglor) men tydligen får inte alla på samma gång. Vill verkligen testa på sidan nuuuu! Varför får alltid jag allting så sent? Typ samma som när jag flyger, det är alltid min väska som är sist på rullbandet, om den nu kommer över huvud taget. Pappa skulle säga att det är "den onda andens" fel, som tydligen har retades med cylvénare i decienner. I think I'm next in line.

Känner mig sååååå uttråkad och lite irriterad, på nåt sätt. Vill typ slå på något. Jag kanske sover för dåligt? Hoppas jag sover bättre inatt och vaknar pigg som en lärka imorgon! Och att det händer något spännande, hatar att att ha tråkigt över allt annat nästan.

Saknar hemskt mycket människor där hemma i Sverige också. Det är bara en sån där allmänt tråkig, grå dag då man lyssnar på svenska klassiker, stirrar ut genom fönstret och längtar efter långa, ljusa sommarnätter, lediga dagar, grönska och fågelkvitter. Hah. Fågelkvitter! Börjar nästan glömma hur det låter.

Men ja ä int bitter. Nä ja ä i Japan å här ä då ba bra, ba bra! Allvarligt, ni vet ju hur jag älskar Tokyo. Men ibland så. Kan ingen komma och hälsa på en sväng? Tur att man har rediga föräldrar som besöker sin dotter, i alla fall. Snart så!

2 kommentarer:

  1. Och jag saknar dig med! :'(

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag var rik så jag kunde flyga er alla hit!! :(

    SvaraRadera