Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 27 augusti 2011

I wanna have fun but I'm too tired. I'm too tired, but I can't sleep. I can't sleep so I'm too tired to have fun.


Idag var jag på Nattas café igen och åt vegansk mat. Tog med mig Hiromi och Naomi denna gång för de ville ju såklart se var Natta jobbar! Det var gott som alltid. Vegan-burgare med tofu, sju sorters ris, hemmagjord misosoppa och sallad. Till efterätt denna gång blev det scones och grönt te-glass, mums!

Efter som Sangenjaya är fullt av västerländska affärer bestämde vi oss för att dra en mat-runda innan vi åkte hem igen. Blev, som jag ofta blir, sjukt sugen på film-kväll med ost och kex och jag lyckades smitta av mig på de andra två. Så vi ställde in att åka och kolla på Tokyos största fyrverkerier för att mysa hemma istället. Trodde verkligen inte dagen skulle komma då jag ställde in något så kul, men jag hade huvudvärk och var väldigt trött. Hiromis ben krampade också, så vi orkade helt enkelt inte. Det blev istället att hyra Rapunzel och Prinsessan och grodan, två filmer som jag sett förut men som ingen av mina sharemates sett! Så himla mysigt med barnfilmer ibland bara, haha.

Och justja, jag köpte koffeinfritt örtte som tydligen ska vara bra om man har sömnbesvär. Ska testa hur det funkar, dricker nu! Köpte också något slags badsalt som också skulle också ha avslappnande effekt, men det ska jag prova imorgon. Det konstiga är att jag är jättetrött, men jag kan ändå inte somna? Vad är felet? Gör iaf ett nytt försök nu, ska bara gå och borsta tänderna först. Längesen jag försökte somna vid tolv-halv ett nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar