Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 26 augusti 2011

Lightning, thunder and oh, it's raining


Tror ni det är bra väder idag eller...?

Då tror ni fel!!

Det suger!!

Var hyfsat bra väder när jag gick till skolan, men mitt under lektionen så var det som om himlen brast. Det åskade och blixtrade samtidigt, så ovädret måste ha varit mitt ovanför oss. Det lät snarare som att byggnaden höll på att rasa ihop än att det åskade. Sen verkligen ÖSTE regnet ner och när jag tittade ut från skolans fönster (bilden ovanför) hade himlen försvunnit? I vanliga fall ser man skyskrapor i bakgrunden, men nu var allt täckt av dimma. Gillar inte åska, så jag tyckte det var lite jobbigt även om jag satt i klassrummet!

Hade lagt sig lite när jag gick hem sen, men jag tog aldrig med mig något paraply i morse, så jag fick springa mellan stationerna i regnet, inte så kul. Men jag är ju trots allt inte gjord av socker, så jag smälte inte eller något! Började frysa dock, och DET var ju ett tag sedan. Nu har jag just ätit idag och kanske vädret tillåter en VARM kopp te? Åh, så gott! Har druckit iste så mycket i sommar att det sprutar ur öronen.

Hoppas på bättre väder till imorgon då vi ska först ska och äta på resturangen Natta jobbar på, sen på kvällen ska vi kolla på Tokyos största fyrverkeri som håller på i ca 2 timmar! Det är tydligen en av höjdpunkterna på året för många som bor här. Bjöd in min ryska klasskompis till fyrverkerierna också. Hon började i vår klass i veckan och känner ingen, så jag försöker göra så att hon känner sig välkommen! Hennes engelska är inte jättebra, men den funkar.

Ska plugga lite nu, vi har prov på måndag igen men jag vet inte hur mycket jag kommer hinna plugga i helgen? Sen ska jag fortsätta läsa på en spännande bok mamma skickade från Sverige!

2 kommentarer: