Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 14 augusti 2011

Today I got to wear a yukata

Idag kom Hiromi tillbaka, hon har varit och hälsat på sin mamma i sin hemstad. Hon hade med sig två yukata (sommar-kimono), en till mig och en till henne! Fast bara på låns, förstås. Vi ska ha dem snart på någon matsuri tänkte vi, fast först tyckte alla att jag skulle gå till konbini med den på, för att prova lite. Haha. Sagt och gjort! Hur ser det ut, tycker ni? Om ni undrar vad jag har nedstucket bak i mitt obi-bälte så är det en uchiwa, dvs en japansk solfjäder. Mycket praktiskt när det är varmt.

Imorgon ska jag upp tidigt för att åka på camping, ska bli kul. Tror vi är mellan 20-30 pers som ska med. Därför måste jag sova nu. Och ja, jag vet inte om jag kommer kunna lägga upp något inlägg imorgon eftersom vi kommer vara mitt i ingenstans, men jag kan ändå uppdatera min twitter från telefonen, så läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar