Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 5 september 2011

If I could change it, I would make the day 28 hours, 24 is way to short

En bild från i förrgår då vi hängde på en Izakaya i Shibuya! Tror inte jag berättade det, men den kvällen missade jag mitt anslutningståg (sista nattåget) i Shinjuku, så jag fick lov att ta en taxi. Skulle kosta 1900 yen och jag betalade med en 10 000 yen-sedel, men chauffören var dålig på matte så han gav mig 9100 tillbaka istället för 8100. Så olikt mig att vara oärlig, men denna gång sa jag inget... tjänade alltså 1000 yen på det, inte illa!

Idag har jag hängt på en vegan-restaurang i Shibuya, som jag aldrig kommer ihåg namnet på, med Natta. Vi har ätit där några gånger nu, alltid supergod mat! Idag var det plugg-tid så jag passade på att göra hela nästa kapitel i övningsboken.
Vår beställning från IHerb hade också kommit. Dvs organiska produkter som inte finns/är dyra här i Japan. Köpte müsli (men man kan också göra gröt på den), jordnötssmör och te som är bra för sömnen, bland annat. Fanns så himla mycket jag ville beställa, men de hade en 10 kilos-gräns, vilket vi naturligtvis lätt överskred. Men snart kommer ju mor och far, så jag kommer lägga in en order där också!

Och åh, lite höstkläder från Forever21 fick följa med mig hem också! Inte för att jag kan använda dem på en månad eller två, men i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar