Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 6 september 2011

Sometimes shopping is relaxing


Tror ni det var gott att vakna upp i morse till riktig, ekologisk müsli från iHerb? Var typ i himmelriket, så god müsli det var! Och så himla mättande, helt perfekt! Imorgon ska jag nog prova göra gröt på den, många hade kommenterat på hemsidan att den passar perfekt till det.

Idag hängde jag med Engla igen efter skolan, vi drog till Shibuya och för första gången på månader besökte jag Shibuya 109 (ett 7 våningar högt shopping-center, utan tvekan Tokyos populäraste) igen. Tycker det är så hetsigt och så högt ljud där inne jämt, men idag var det faktiskt rätt lugnt och man kunde titta runt i lugn och ro. Hittade lite saker som ni ser. Bland annat ett par platta ballerina-skor! Äntligen äger jag ett par skor utan klack! Kan fota dem imorgon om ni vill se?

Imorgon ska vi röntga oss i skolan, de röntgar alla studenter för att se om vi har tuberkulos. De har tydligen haft problem med den sjukdomen i Japan fram tills för några år sedan. Nu är det i ganska bra kontroll, säkert bland annat för att de just kollar upp utländska studenter. Tror det fortfarande är sämre än i Sverige dock... men, alltid bra att testa sig mot allt möjligt om chansen uppstår tycker jag!
Vi får sluta direkt efteråt, sjukt skönt att slippa släpa på skolböckerna en dag! Undrar vad jag ska hitta på efteråt? Kanske ta en lång promenad?

Kom hem sent, typ vid kvart i i tolv, men jag var tvungen tvätta. De sa åt oss idag att vi måste ha tröjor utan tryck när vi röntgas (?) och alla mina rena kläder var tyvärr väldigt mönstriga... så måste gå och hänga tvätten nu innan jag får svimma i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar