Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 10 september 2011

I try to make everyday filled with both fun and work


Idag har jag försökt att ta det lugnt och inte stressa, även om jag varit ute på ärenden. Var bland annat till Harajuku (väldigt länge sen) för att köpa sneakers till imorgon. Hittade ett par söta men ändå hyfsat neutrala från Adidas. Engla hängde på och det är ju alltid trevligt att träffa henne! Blev ett cafébesök också, mitt i alltihop fick jag en sån där seriös kaffe-craving! Kunde inte sluta tänka på kaffe. Köpte en enormt god sojalatte för mina sista mynt (eller alltså jag har ju mer på kontot). Klart värt.

När jag kom hem insåg jag att det var en liten matsuri alldeles intill Nakano-Shimbashi-stationen där vi bor, så jag skyndade mig till sharehouset för att fråga om någon ville följa med. Nacchan, Nikki och vår nya sharemate Rie var hemma, så de hängde på. Det var ett väldigt litet matsuri-område, men otroligt gulligt och vi träffade många söta små hundar och barn. Åt väldigt billig gyouza och en aaaaaaasigt god majskolv! Älskar, som jag sagt tidigare, matsuri-mat!

Nu håller jag på att öva kanji, har prov på måndag. Morgondagen är dock fullspäckad med audition och vänner att träffa, så jag passar på att nöta lite nu istället. Vill ju inte börja faila nu när det gått så bra hittills!

Ha en trevlig kväll, jag ska strax lägga mig tror jag. Ska gå upp riktigt tidigt imorgon (åtta typ, haha) och öva lite mer på kanji innan min audition, som börjar klockan två. Kanske hinner tvätta och göra bort sånt tråk också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar