Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 20 september 2011

I won't be defeated, I'll make everything shine


Några till bilder om någon är intresserad! Visst är det vackert med yukata? Svenska nationaldräkter är också fina, men de är mer söta än vackra tycker jag. Det känns som lite elegantare att ha på sig en yukata!

Idag var min tanke att råplugga efter skolan, men då måste ju Nikki här i huset hålla på och fylla år. Inte har hon sagt något om det innan heller! Så jag fick hasta efter skolan och köpa en tårta, blev en jättesöt som såg ut som en panda. Ska visa en annan dag. Sen kom hennes kusiner från Nya Zeeland och vi hade lite homeparty. Lyckades slita mig från köket vid halv tio någon gång, så nu har jag iaf pluggat i ungefär två och en halv timme. Hinner ju lite imorgon innan skolan också. Fast känner mig rätt säker på allt, det var bara det att jag plötsligt insåg att det ingår kanji-förståelse i proven! Men nu kan jag nog det också?

Förresten har det blivit höst i Tokyo också. Förra veckan var det över 30 grader, men idag sjönk temperaturen ner till ca 22-23, plus regn också förstås. Tror ni inte jag höll på att frysa ihjäl!? Var klok nog att ta jeans på mig, men hade bara en tunn skjorta och ballerinaskor till det. Det blir definitiv kofta och strumpor imorgon... ja, och resten av veckan förstås. Det här ser ut att bli ihållande!

(Inte för att jag vill ha tillbaka +36 direkt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar