Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 1 september 2011

Sometimes I feel like spoiling myself


Hej! hej Jag mår så sjukt bra just nu. Tänkte att ni kanske ville höra mig säga det för en gångs skull? Alltså, idag var jag på SPA med Hiromi-neechan och vi gjorde en detox-behandling som var såååå skön. Vi låg inne i några slags kupor i ångande värme fyllda av ört-doft. Jag valde självklart en örtblandning med avslappnande effekt, som också skulle vara bra mot sömnbesvär. Underlaget var gjort av sten och hela våra kroppar var övertäckta, ansiktet också. Svart som natten var det där inne. Behandlingen tog fyrtio minuter men jag måste erkänna att jag halverade kupan efter 30 minuter och kröp ur den helt efter 35! Svettades som jag aldrig gjort förut (det var ju meningen), mitt huvud värkte så jag trodde det skulle sprängas och jag blev så himla yr och illamående! Det höll i sig en stund efteråt, men nu har min huvudvärk nästan försvunnit helt och jag känner mig verkligen glad och pigg i kroppen. Skumt att det funkade, eller? Hoppas det gör det lättare att sova i natt och att det håller i sig till imorgon!

Innan behandlingen bestämde jag mig för att ta en promenad, så jag gick från skolan till Shinjuku där SPA:t låg, en promenad på ca 50 min (om man går sakta). Det var rätt längesen jag kände mig så pigg att jag orkade promenera, så jag passade på. Dock började det spöregna när jag hade några minuter kvar, så jag fick springa in på 7Eleven och köpa ett paraply, haha. Men dyblöt hann jag bli i alla fall!

Hade två prov idag också, dagens kapitel-prov och gårdagens kanjiprov. Båda gick galant tror jag! Åh, till skillnad från förra veckan när jag verkligen våndades över att få tillbaka resultatet. Fast jag klarade mig då också, pheew. De här proven gick nog superbra, dock inte bara okej!

Dagens enda minus var att jag tappade min plånbok och mobil på perrongen där jag byter tåg, så himla klantigt. Men det är bara en station ifrån skolan, så jag skyndade mig att springa till biljettluckan där och be dem ringa och kolla om mina grejer fanns kvar. Bara tio minuter hade hunnit gå, men redan hade något tagit tillvara på mina saker. Det är Japan, det. Man hinner aldrig bli orolig! Dock blev jag rätt sen till skolan eftersom jag var tvungen åka fram och tillbaka en gång, så jag missade början av provet. Min lärare var jättesnäll dock och lät mig göra klart det när vi slutat. I vanliga fall brukar de inte läsa upp den muntliga delen igen om man missar den, men hon tyckte så synd om mig så hon gjorde det i alla fall! Annars hade jag fått typ 10 poängs avdrag... hujedamej.

Haha. Fett långt inlägg eller. Skulle ju bara skriva några meningar!

Ett meddelande till mina japanska läsare:

そして、日本人のみんなさんへ、

私はアメブロがあるから、もしスウェーデン語がぜんぜん分からなかったら、それを見てくださいね!
アドレスはhttp://ameblo.jo/Nakano_Mariaです!
時時、助詞とかが違うから、ごめんなさい。まだ日本語が下手です!
でも、私はいつも頑張っています!もっと、もっと日本語を話したいです!

宜しくお願いします。

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar