Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 12 oktober 2011

Different places, but everything is a part of the universe

Nu har mina föräldrar vänt tillbaka till Sverige, tror de landar i Stockholm om ett par timmar. Känns lite konstigt att de varit här, väldigt roligt men hur ska jag säga...? De passar liksom inte in här, det blir fel i min hjärna. Sverige och Japan är "mina" två olika världar så det känns lite skumt när en värld plötsligt "krockar" med den andra. I Japan har jag olika vänner, olika platser, allting olika. Jag tror till och med att jag är själv är olik den Maria som jag är i Sverige. Och mamma och pappa tillhör ju "Sverige-världen" om någonting. Missförstå mig inte, det var väldigt kul att de kom, men det tog ett tag för hjärnan att ställa in sig på "krocken". De sista dagarna kändes det normalt, för då hade jag vant mig. Nu känns det dock som att jag mest drömt att de varit här? Dock tittar jag runt mig och jag ser en massa nya grejer som jag absolut inte haft råd med själv, så det var nog på riktigt ändå...

Med pappa i Kichijoji.

Jag, mamma och gofika i Ueno-stationen.

Är fortfarande förkyld. Nu sitter det i näsan/bihålorna/öronen. Har sjuuukt ont i vänstra örat och det "knastrar", väldigt irriterande. Har hört att det beror på vätska som bildas när örat är svullet? Hoppas det försvinner snabbt! Dessutom är jag så tät i näsan att det gör ont i huvudet, men vill inte överanvända nässpray heller för jag tror det är den som gör att det svider i näsan. Förkylning är verkligen ofta segt och långdraget! Önskar jag kunde vila imorgon också, men då börjar skolan. Får stå ut två dagar och sen sova hela helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar