Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 8 oktober 2011

A big guy, some pretty temples and rollin' sushi


Image and video hosting by TinyPic


Här är min kompis Buddha. Vi är tjenis nu, har setts hela två gånger! Idag tog jag med mig päronen som hade hört mig prata så gott om honom. Han är ganska stor va? Vi vet att han är skapad på 1200-talet, men vi undrar vad tusan han är gjord av?

Sen efteråt har vi också tittat på vackra tempel, vandrat runt ute på landsbygden i Kamakura och sen dragit förbi Yokohama en snabbis där vi ätit rullbands-sushi till faderns stora lycka. Han har velat äta det enda sen de kom hit. Jag tror faktiskt att hans förväntingar infriades, för sushin vi åt var verkligen god och riktigt fräsch. Älskar när laxen smäääälter i munnen. Mmm. Dock lite jobbigt för mig som är så förkyld att gå runt såhär mycket... men imorgon blir det vilodag! Eller i alla fall sovmorgon och sen tar vi oss någonstans utan att stressa.

Tills på tisdag har vi också förbokat biljetter till Disney Sea, det är vi superexalterade för alla tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar