Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 3 januari 2012

Shining sparkling



Om någon är intresserad av mina senaste gel-naglar så får ni två bilder här. Jag tycker som vanligt att de ser typ tusen gånger bättre ut på riktigt. De glittrar mycket mer om man ser dem live! Valde dessa naglar enkom för att de glittrar så mycket, det passade bra på nyår tyckte jag. Nästa gång kanske det blir något med rött?

Igår var jag förresten hemma hos några brasilianare som bor här i Tokyo, de hade lagat jättegod brasiliansk mat till lunch och jag åt så mycket att jag knappt kunde resa mig! Sen gick vi ut och sjöng karaoke några timmar innan vi drog vidare för utgång i Shinjuku. Det var verkligen en hellyckad kväll, så sköna brasilianare är alltså! Ett stort plus när man reser eller bor utomlands är ju faktiskt hur mycket folk man träffar, från hela världen. Jag tycker det är riktigt spännande och roligt att lyssna på när folk berättar om sina hemländer, traditioner och kulturer. För att inte tala om all mat man blir bjuden på! Finns väldigt, väldigt god mat där ute i världen måste jag säga.
Dock var det tredje natten i rad med fest (tur att man är ung...), men det är i alla fall inte alltför långt hem till sharehouset, så man kan lätt ta en taxi om man verkligen inte orkar vänta på morgontågen. Alla varnar jämt för hur dyrt taxi är i Tokyo, men priserna är ungefär samma som i Sverige. Skillnaden är ju kanske att vi åker längre sträckor här för att det är en så pass stor stad. Men om man bara ska åka en kort bit eller är flera personer kan taxi faktiskt vara ett bra alternativ.

Tänkte stanna hemma hela dagen idag men istället hängde jag på Romi-neechan som skulle på kinesisk arom-massage. Ultraskönt! Men 75 minuter kändes nästan för lite. Höll på att somna där inne, valde arom med rosdoft och det gjorde mig verkligen sömnig. Kanske det som är meningen i och för sig?

Imorgon står shopping på schemat, är i stort behov av ett par lite finare skor. Insåg att de flesta partyskor jag har mest är till för sommaren så jag behöver några som är lite varmare. Det är ju nyårsrea här i Japan nu så det bör ju inte vara så svårt att hitta ett par som är snygga men ändå billiga!

Hoppas ni alla mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar