Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 14 februari 2012

So today is the day of love


Idag är det Alla Hjärtans Dag. Vilket påfund egentligen! Jag som typ är en av världens mest oromantiska människor tycker bara att det är lite meningslöst att fira "kärlek" en gång om året... min cyniska sida tycker att om man när är så kärlekskrank, kan man inte visa det varje dag istället? Eller, har jag fel? 
Förra året minns jag att jag var på Sweet's Paradise med min kompis Gaki. Vi tog också purikura och sjöng karaoke. Minns att jag tyckte det var en riktigt bra Alla Hjärtans Dag. I år struntade jag nästan helt i firandet och pluggade med några klasskompisar på ett café + åt ramen. Det enda jag tog mig för att göra var att köpa dyra praliner och ge till i princip alla i skolan och i mitt sharehouse. Förra året la jag ner en massa tid på att göra egen choklad, men det fanns varken tid eller lust för något sådant i år... det är verkligen mycket bekvämare i Sverige där det inte finns någon regel att tjejer måste ge bort choklad!

Imorgon ska jag träffa några kompisar för en fika, på torsdag har jag modelljobb på Shiseido och sen ska jag få en DJ-lektion, på fredag ska jag undervisa engelska och ha dansträning och på lördag blir det nog fest. Det allra sista om jag orkar/har råd alltså... kanske kommer känna mig lite för trött för att gå ut? Vi får se. Hur som helst, nästa vecka ska jag försöka göra mindre hetsig! Men det är ju ganska kul att mångsyssla. Dock betyder det att det inte finns tid till att blogga alltid, då jag bara gör det hemifrån... men försöker iaf få upp ett inlägg om dagen! 

Glad Alla Hjärtans Dag och puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar