Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 30 mars 2012

Cooking try time




Min mama visade mig hur man lagar mat för några dagar sedan. Hon vägrade typ röra någonting, hon bara stod bredvid och förklarade hur jag skulle göra, steg för steg. Blev tofu-stekar med grönsaksstuvning ovanpå och sen en äggsoppa med sjögräs till det! Äkta japansk vegetarisk stil, inte sååå svårt och riktigt gott blev det. Nu blev ni allt imponerade och förvånade över mina skillz va? 

Jag har varit rätt så förkyld igår och idag (eller egentligen över en vecka) och min kropp har inte orkat röra sig alls. Jag har sovit ungefär 27 av de senaste 42 timmarna! Riktigt skönt. Imorgon natt har jag dessutom jobb så jag har varit tvungen att vila hur trist det än må vara...

Hoppas ni alla har det bra, det börjar bli vår här och om några dagar är det körsbärsblomning! Min absoluta favorittid på året, i min absoluta favoritstad. Förra året gick jag ju miste om härligheten på grund av jordbävningen och jag var rätt nere för det. Istället fick man vända kosan mot snö och kyla, det var verkligen inte kul. Så i år är det något jag definitivt inte kommer missa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar