Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 25 april 2012

Moving out and on to new adventures

Bara fem dagar kvar i sharehouset, sen flyttar jag till min kompis i Kichijoji! Har redan packat väskorna och några kassar, hon ska hjälpa mig flytta alla mina saker i övermorgon med sin bil. Har till och med rensat ut skräplådan, ni vet den där man bara kastar ner en massa strunt i och sen vill man typ knappt öppna den för man har glömt bort vad som finns i? Till och med den har jag rensat. 
Fast jag har kvar en massa smågrejer, papper och pillijox som måste ner någonstans och sen måste jag ju självklart städa och tvätta sängkläderna som hör till (jag har ett eget set också) så att nästa person som flyttar in får det trevligt! Men det hinner jag ju göra under dessa fem dagar. Eller ja, fyra med tanke på att det är natt här.

Kommer bo hos min kompis i ca en månad innan jag drar vidare till Sverige och Luleå. Gissa om det känns konstigt att flytta ut sina sju kvadratmeter och säga hejdå till de man lärt känna som en familj? Vi har just sett på Mr Bean, vi hyrde DVDer med hans kortfilmer medan vi drack lite cider och åt chips. Till och med samma humor har vi! Tänkte medan vi satt där att det har blivit så normalt för mig, kommer kännas tomt att inte sitta i den där obekväma soffan och skratta tillsammans mer.
Fina sharehouse med alla fina människor! Jag kommer verkligen sakna alla, speciellt de som bott här sen jag flyttade in. Natsuko, Hiromi, Naomi och Minori. Min mama plus storasystrar. Tänk att det ens finns så underbara människor i världen!

1 kommentar:

  1. Ja du har verkligen fått underbara vänner!
    Hälsa alla att vi ser fram emot besök av varenda en, dom är så välkomna :) /MA

    SvaraRadera